czwartek, 31 marca 2011

"Eden Lake" (2008)


Opis ;

Młoda para wyrusza na weekend na dalekie jezioro. Jednak ich sielankę zaspokaja pewne, wulgarne zachowanie pewnej młodzieży. Jednak rozpoczynając od "dosyć" bezpiecznych ruchów, zakończa się wielką tragedią .....

Moja recenzja;

Film został nakręcony przez James'a Watkins'a. Jednak zbierając niepochlebne recenzje, znalazły się też osoby, których film wstrząsnął i zaskoczył pozytywnie, i do nich wlasnie należe ja..... Film to wprost arcydzieło. No może i nie, ale pozwólcie, że ujme to w taki sposób ;) "Edenowe jezioro" - bo tak można przetłumaczyć tytuł - to film trzymający w napięciu już od samego początku. I to właśnie uwielbiam ( i myślę, że uwielbiamy wszyscy) w horrorach. Jest to tzw. trema, która powoduje, że myślimy, że coś się za chwile wydarzy. Ale prawdziwe piekło zaczyna się dopiero gdzieś po 25 minutach ;) Gra aktorska, rewelacyjna. Reżyser, dobrze dobrał aktorów.... Cały czas kibicujemy głównym bohaterom, ale.... !SPOILER! ... seans kończy się zbytnio źle... wygrywa to "zło"... Motyw z brakiem happy endu to nie moja specjalność..... !SPOILER! . Jednak film, nie tylko ma wywołać u widza, dresz emocji, ale również ich ...nawrócić. Dlaczego? Ponieważ, dzisiejsza młodzież (nie bd ją zbytnio krytykować bo sam jestem "młodym" ;D) myśli, że w dzisiejszych czasach może wszystko. Od zwykłych kradzieży, może posunąć się nawet do morderstwa... Ludzie, boją się zadzierać z takimi dziećmi, bo wiedzą, że przy bandzie "niedorozwiniętych" gówniarzy, są bezsilni... I właśnie na tym ma opierać się ten film, do czego dzisiejsza młodzież jest zdolna.... Osobiście polecam ten film wszystkim, ale wiem, że niektórzy bd z tym sprzeczni, ponieważ im się film nie podoba, jest według ich durny, denny itp. ale nie zwracając uwagi na to, film warto obejrzeć.

Moja ocena;

10/10 - zdecydowanie ;D

4 komentarze:

  1. Fanka Filmów Grozy01 kwietnia, 2011

    Mi się film bardzo podobał. Myślę, że mamy podobne gusta, ponieważ, filmy które zrecenzowałeś pochlebnie na swoim blogu, przypadły i mi do gustu ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. A mnie sie film nie podobał. A wszytsko to przez głupie zakończenie. Autor mógł zakończyc go szczęśliwym zakończeniem a nie złym.

    OdpowiedzUsuń
  3. Heh, tylko buffy1977 nie wie co to dobry film. Też zgadzam się że Eden Lake zasługuje na 10/10 ......

    OdpowiedzUsuń
  4. "Eden jezioro", albo "Jezioro Raj" :)
    Film również mi się podobał, zakończenie nie było po mojej myśli, ale czy wszystko zawsze musi się dobrze kończyć...

    OdpowiedzUsuń